فایل ورد قابل ویرایش
چکیده
فرهنگ به عنوان مجموعه ای از ارزش ها، هنجارها، باورها، نگرش ها، ساخت های اجتماعی و نهادها است. بازاریابان همواره با مسئله چگونگی مقابله با ارزش های مختلف فرهنگی مواجه می شوند. ارزش های فرهنگی به طور گسترده ای به عنوان یکی از مفاهیم بسیار مهم در درک ارزش مصرفی خریداران، شناخته می شود. ارزش مصرف به بررسی دلایل و انگیزه های صریح و ضمنی افراد هنگامی که در موقعیت مصرف کننده تصمیماتی را اتخاذ می کنند، می پردازد. ارزش های مصرفی شامل ارزش کارکردی، اجتماعی، احساسی، شناختی و وضعیتی می باشد.
کلمات کليدي: ارزش، ارزش فرهنگی، ارزش مصرفی، برند داخلی، رفتار خریداران.
1. مقدمه
يكي از خصيصه هاي بنيادين انسان، نيازمند بودن و بر همين اساس مصرف كننده بودن اوست. انسان، براي تداوم حيات خويش، نيازمند مصرف كالاها و خدماتي است كه نيازهاي اولية او را برآورده كند؛ بنابراين، نياز و مصرف همراهان هميشگي انسان در طول تاريخ بشر بوده اند. اما امروزه مصرف و نياز از هم فاصله گرفته اند و شكافي بين آن ها پديد آمده است؛ به نحوي كه ديگر مصرف انساني مطابق با نيازهاي انساني نيست، بلكه چيزي بيش از آن است. مصرف در پايان قرن بيستم به واقعيتي چند بعدي تبديل شده كه، در كنار ابعاد و الزامات اقتصادي، معاني فرهنگي و الزامات اجتماعي بسيار با خود دارد[1]. مفهوم ارزش یکی از پر کاربردترین مفاهیم در علوم اجتماعی به طور عام و در ادبیات مدیریت به طور خاص است. این مفهوم درمتون حسابداري و مالی، اقتصاد، مدیریت سیستم هاي اطلاعاتی، علم اخلاق و ... هم مورد استفاده قرار گرفته است[ 4].
1-1- ارزش های فرهنگی شوارتز
بعد اول و دوم ارزش فرهنگی شوارتز شامل تسلط و هماهنگی است. فرهنگ های ملی بسيار مسلط جهت نهادينه سازی ارزش ها و نرم های مبتنی بر بازار آمادگی دارند. زيرا اين چنين فرهنگ هايی پويايی، رقابت، گرايش به موفقيت و کاميابی را تشويق می کنند. ارزش های شاخص در اين بعد شامل: موفقيت، بلند همتی، جسارت، شايستگی.
بعد ششم و هفتم ارزش فرهنگی شوارتز (استقلا فکری و عاطفی) مزتبط با استقلال هستند، شوارتز استقلال فکری را از استقلاب عاطفی جدا می کند. استقلال فکری اشاره می کند به مطلوبيت افراد در ايده هايشان و هدايت افکار به صورت مستقل( مثل: آزاد انديشی ، خلاقيت، کنجکاوی) و استقلال عاطفی به حق زندگی شاد داشتن، شادی، مهيج و متنوع بودن اشاره دارد[3].
مجموعه فایل پاورپوینت داده کاوی
حجم:9044KB | بازدید :2610
علم داده کاوی عبارتست از استخراج اطلاعات ,دانش وکشف الگوهای پنهان از پایگاه داده های بسیار...
حجم:5698KB | بازدید :2773
در این بخش بر روی مدلهای لاجیت وپروبیت تاکید می شود .از آنجایی که این مدلها بسیار بهم مرتبط اند آنها را به عنوان مدلهی رگرسیون ترتیبی بیان می...
حجم:3094KB | بازدید :433
برنامه ریزی استراتژیک یک روش منطقی ودر عین حال ساده برای ایجاد یک ساختار تصمیمگیری مناسب درجهت دستیابی اهداف سازمانی است امروزه سازمانها ناگزیرند که به اندیشه های خود درباره تغییر ,تحول ,نوآفرینی ودگرگونی شکل دهند...
پاور پوینت سیاست وتوسعه کشاورزی
حجم:3053KB | بازدید :424
قسمتی از متن تاریخچه این گستره از علم را می توان تقریبا به دو دوره تقسیم نمود: 1- دوره رشد و نوسازی اقتصادی: این مقطع دهه های1940، 1950 و 1960 را شامل می شود. در این دوره، توسعه را عمدتا بر اساس رشد متوسط تولید سرانه تعریف می کردند. در این زمینه امور زیر مورد بررسی قرار...
حجم:1308KB | بازدید :2874
قسمتی از متن جستجو براي اطلاعات با ارزش در ميان حجم زيادي از داده ,استخراج اتوماتيک مدل از داده,فرآيند استخراج اطلاعات نهفته در حجم زيادي از داده داده کاوي يکي از مراحل KDD است KDD از تکنيکهايي نظير پيش پردازش ، تميز سازي، تبديل، داده کاوي و ... براي استخراج...
دانلود پاورپوینت الگوریتم ژنتیک
حجم:1005KB | بازدید :256
مفاهیم الگوریتم, زمینه بیولوژیکی ,زمینه تاریخی ,نمودار گردشی فرآیند, مکانیسم GA ,وهمچنین حل...
حجم:32KB | بازدید :2804
قسمتی ازمتن lData Mining عبارت است از اقتباس يا استخراج دانش از مجموعه ای از داده ها ، به بيان ديگر ، Data Mining فرايندی است که با استفاده از تکنيکهای هوشمند، دانش را از مجموعه ای از داده ها استخراج می کند. l lData Mining از ساخت مدل های تحليلی ، دسته بندی و پيش بينی اطلاعات و...