فایل ورد قابل ویرایش
مقدمه
در دنیای امروز که سازمانها دائماً در حال تغییر هستند با مشاهده انقلاب اینترنتی می بینیم که اینترنت چگونه روابط بازرگانی و دنیای سازمانی را دچار تحولات و تغییرات بسیاری کرده است. به عنوان مثال تجارت الکترونیکی٬ بانکداری الکترونیکی٬ آموزش مجازی٬ کتابخانه مجازی نمونههای هستند که ضرورت باز نویسی در نحوه فروش تولیدات سازمانها اعم از کالا و خدمات ٬ ضرورت تغییر در ارائه سرویس به مشتریان را بیان می دارد و اینترنت و فناوریهای وابسته نیز بر رفتار سازمانی اثر خود را گذاشته و خواهد گذاشت.
سازمانهاي الكترونيكي چیست؟ (e_organizations)
سازمانهاي الكترونيكي سازمانهايي هستند كه مأموريت كلي آنها، رسیدن به هدف، در راستاي عملكردهاي الكترونيكي منسجم، هماهنگ و نيمه متمركز است. يك كاربرد فزاينده از كسب و كار الكترونيكي كه توجه رسانهها را خيلي جلب نكرده است، استفاده از اينترنت صرفاً براي اداره يك سازمان در حال فعاليت است. در واقع ميليونها سازمان وجود دارند كه كالايي را تحت اينترنت نمي فروشند اما كاربردهاي كسب و كار الكترونيكي را براي بهبود ارتباطات با سهامداران داخلي و خارجي و انجام بهتر فعاليتهاي كسب و كار سنتي استفاده مي كنند. مانند سرویسهای مورد عرضه در سایت شرکت دل.
رهبري و مديريت الكترونيك بر چه مبنایی استوار است؟
جهان الكترونيك نيازمند نقطه مشترکی مشترك ميان انسانها و فناوري است و كليد دستيابي به نتايج موفقيت آميز به مديريت تحول گرايي بستگي دارد كه سازمان، كاركنان و تجارت الكترونيك را به خوبي هدايت كند. تاكيد بر كارآفريني، توجه ويژه به خلاقيت و نوآوري، هدايت و رهبري مبتني بر اصول فني، فرهنگ سازي موثر و توسعه مهارتهاي ارتباطي از عمده ترين وبژگيهاي عصر اینترنت است ؛ عصري كه به شدت حوزه مديريت و رهبري را چالش برانگيز ساخته است. تلفيق نظام مديريتي و نظام فناوري مستلزم داشتن رابطه همه جانبه با مشتري، كاركنان و سازمان است. تخمين زده مي شود تا سال 2013 هر يازده ساعت يكبار، اطلاعات دوبرابر شود. به اين سرعت تغيير، افزايش رقابت و تغيير سليقه و ذائقه مشتري نيز بايد اضافه شود. بنابراين در صورت عدم مديريت درست، از دست دادن يك مشتري به قدري سريع اتفاق مي افتد كه مي توان آن را به كليك كردن بر موس كامپيوتر تشبيه كرد.
مديريت الكترونيك چيزي بيش از يك تلاش گروهي يا اجتماعي براي تحقق اهداف سازمان است و در واقع به اين موضوع اشاره مي كند كه چگونه مديريت در پرتو اقتصاد شبكه اي و تجارت الكترونيك تكامل مييابد. نسل الكترونيك، صداي غالب قرن 21 است و مديريت الكترونيك به منزله پلي است كه اين افراد را در جهت عملكرد بهتر ياري مي رساند.در مديريت الكترونيك اگرچه نقشها تغيير عمده اي مي يابند، اما بسياري از مهارتهاي اصلي مديران همان مهارتهاي متداول و سنتي است. سازماندهي ساز و كار، نظارت، انگيزش، تيم سازي، تضمين كيفيت، رفع نواقص، رسيدگي، نظام مند كردن امور و اقدام در جهت بهبود اوضاع. تفاوت در فرآيند تعامل با كاركنان، كار و مشتريان واقع مي شود.افرادي كه ريشه در كاركردهاي سنتي دارند غالبا معتقدند كه مديران بايستي همواره در دسترس و دم دست باشند تا با مسائل سازمان و كاركنان دست و پنجه نرم كنند. اين مورد مي تواند در كارهاي معيني كه راهكارهاي فيزيكي و يدي مي طلبد مصداق داشته باشد، اما براي بسياري از وظايف مديريتي در محيط كاري الكترونيك پايبندي به يك مكان ثابت، كارآمد نيست.
در رهبري و مديريت الكترونيك، خصوصيات خاص مديران در ايجاد سازگاري، رشد سريع و مهارت نوآوري بسيار حائز اهميت است. عصر اينترنت نياز به تغيير مهارتهاي مديران و نحوه يادگيري آنان ايجاد كرده است. به منظور يكپارچه سازي مديريت و فناوري، لازم است تكنولوژي با تمام سيستمهاي سازماني هماهنگ شود. مديران الكترونيك موفق در جهت ايجاد الگويي گام بر مي دارند كه بتوان به واسطه آن، ايدهها را به درآمد و سود تبديل كرد. آنها بايد استراتژي منسجمي را ترسيم نمايند كه تمام بخشها و اهداف شركت را يكپارچه سازد. در شرايط عصر حاضر، كانون توجه تجارت الكترونيك بيشتر بر مشتري و ارتباط با او متمركز است تا بر توليدات و فرآيندهاي دروني سازمان. در نتيجه مديران بايد در اتخاذ تصميمات، شجاعت زيادي نشان دهند و به منظور بقا و رشد شركت در صورت لزوم تغييرات لازم را به سرعت اعمال نمايند.تجارت الكترونيك درصدد جذب، استفاده و حفظ نيروي كار كمتر اما بهتر و مناسب تر است، لذا مديران بايد برنامههايي را در جهت تكريم كاركنان، شناسايي استعدادها و مهارتها و برآورده ساختن انتظارات آنها اعمال نمايند. فرهنگ كار الكترونيك بايد منجر به بهبود عملكرد سازماني و ايجاد مزيت رقابتي شود. همكاري، كار گروهي و ارزشها و هنجارهاي مشترك در موفقيت تجارت الكترونيك بسيار اهميت دارد.مديران الكترونيك بايد به منظور دستيابي به فرصتهاي بازار؛ ابتكار، خلاقيت و يادگيري را مورد تشويق قرار دهند و فضاي لازم براي توسعه مهارتهاي آموزش و رشد و بالندگي كاركنان را فراهم سازند.
مجموعه فایل پاورپوینت داده کاوی
حجم:9044KB | بازدید :2610
علم داده کاوی عبارتست از استخراج اطلاعات ,دانش وکشف الگوهای پنهان از پایگاه داده های بسیار...
حجم:5698KB | بازدید :2773
در این بخش بر روی مدلهای لاجیت وپروبیت تاکید می شود .از آنجایی که این مدلها بسیار بهم مرتبط اند آنها را به عنوان مدلهی رگرسیون ترتیبی بیان می...
حجم:3094KB | بازدید :433
برنامه ریزی استراتژیک یک روش منطقی ودر عین حال ساده برای ایجاد یک ساختار تصمیمگیری مناسب درجهت دستیابی اهداف سازمانی است امروزه سازمانها ناگزیرند که به اندیشه های خود درباره تغییر ,تحول ,نوآفرینی ودگرگونی شکل دهند...
پاور پوینت سیاست وتوسعه کشاورزی
حجم:3053KB | بازدید :424
قسمتی از متن تاریخچه این گستره از علم را می توان تقریبا به دو دوره تقسیم نمود: 1- دوره رشد و نوسازی اقتصادی: این مقطع دهه های1940، 1950 و 1960 را شامل می شود. در این دوره، توسعه را عمدتا بر اساس رشد متوسط تولید سرانه تعریف می کردند. در این زمینه امور زیر مورد بررسی قرار...
حجم:1308KB | بازدید :2874
قسمتی از متن جستجو براي اطلاعات با ارزش در ميان حجم زيادي از داده ,استخراج اتوماتيک مدل از داده,فرآيند استخراج اطلاعات نهفته در حجم زيادي از داده داده کاوي يکي از مراحل KDD است KDD از تکنيکهايي نظير پيش پردازش ، تميز سازي، تبديل، داده کاوي و ... براي استخراج...
دانلود پاورپوینت الگوریتم ژنتیک
حجم:1005KB | بازدید :256
مفاهیم الگوریتم, زمینه بیولوژیکی ,زمینه تاریخی ,نمودار گردشی فرآیند, مکانیسم GA ,وهمچنین حل...
حجم:32KB | بازدید :2804
قسمتی ازمتن lData Mining عبارت است از اقتباس يا استخراج دانش از مجموعه ای از داده ها ، به بيان ديگر ، Data Mining فرايندی است که با استفاده از تکنيکهای هوشمند، دانش را از مجموعه ای از داده ها استخراج می کند. l lData Mining از ساخت مدل های تحليلی ، دسته بندی و پيش بينی اطلاعات و...