این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
فایل ورد قابل ویرایش
زن در فرهنگ غرب
سرّ اين كه جهان غرب در خصوص اين امر نيز فرهنگ منحط غلطى دارد و متأسفانه برخى افراد كه از فرهنگى غنى و قوى اسلام بىاطلاعند، گوش به تبليغات سوء آنان مىدهند، اين است كه انسانشناسى آنها همانند جهانبينى آنها است به عبارت ديگر،در انسانشناسى آنها فرع بر جهانبينى آنان است و جهانبينى آنها است در حد «مَا هِيَ إِلاَّ حَيَاتُنَا الدُّنْيَا نَمُوتُ وَنَحْيَا وَمَا يُهْلِكُنَا الاَّ الدَّهْرُ»(۱) است، چون جهاد را در نشئه طبيعت خلاصه مىكنند، و از ماوراى طبيعت سهمى ندارند. انسان را نيز در قلمرو طبيعت خلاصه مىكنند و صرفا تنشناسند، نه انسانشناس.
كسى كه به انسانشناسى از ديدگاه جهانشناسى مادى مىنگرد، هرگز در جهان سير عمودى ندارد و نمىداند كه مبدأ و متناهى سير زندگى انسان چيست. او براى انسان مقامى برتر از آن چه كه در نشئه طبيعت است قائل نيست و مسائلى از قبيل فرشته، ملك و وحى براى او مفهوم ندارد.»
آزادى زن و حقوق بشر
شكى نيست كه اسلام در راه آزاد كردن زن از قيد اسارت و استقلال دادن به او در اراده و عمل، پيشقدم است و غربىها در اين امر از اسلام تقليد نمودهاند.
«قبل از گسترش نظام تابناك اسلام، زن در جهان، به خصوص در سرزمين اروپا، موجودى بىارزش بود و در قاموس آمارگران بشريت، با هيچ طبقهاى سرشمارى و آمارگيرى نمىشد.
دانشمندان و فلاسفه آن روز مىگفتند: آيا در نهاد اين اعجوبه هستى روح و روانى وجود دارد يا نه؟ و اگر داشته، روح انسانى است يا حيوانى؟ و به فرض آن كه روح انسانى است، وضع اجتماعى آن در برابر مردان، آيا مانند بردگان است يا كمى بهتر از آن؟! و خلاصه، در مورد زنان مىگفتند: زن، گوىِ بازى بازىكنان شهوت، و كالاى كامرانى هوسبازان است؛ زن بايد تسكينبخش درد مرد و سبب خالى كرن كيسه شهوت او باشد و در تمام مراحل زندگى، همچون سايه پيرو مرد قرار گيرد.»
در قرن بيستم ميلادى ، براى اولين بار در غرب ، حقوق زن در برابر حقوق مرد عنوان شد.
انگلستان كه قديمىترين كشور دمكراسى به شمار مىرود، فقط در اوائل قرن بيستم ميلادى ، براى زن و مرد حقوق مساوى قائل شد.
«در ايالات متحده آمريكا با آن كه در قرن هيجده ضمن اعلام استقلال، به حقوق عمومى بشر اعتراف كرده بودند، در سال ۱۹۲۰ ميلادى قانون تساوى زن و مرد را در حقوق سياسى تصويب كردند. همچنين فرانسه در قرن بيست تسليم اين امر شد.
از اين رو، براى اولين بار در اعلاميه جهانى حقوق بشر، كه پس از جنگ جهانى دوم از طرف سازمان ملل متحد منتشر شد، در مقدمه آن قيد شد:
«از آنجا كه مردم ملل متحد ايمان خود را به حقوق بشر و مقام و ارزش فرد انسانى و تساوى حقوق مرد و زن مجددا در منشور اعلام كردهاند.»
پيشگامان اين نهضت، آزادى و تساوى حقوق او را با مرد مكمل و متمم نهضت حقوق بشر كه از قرن هفدهم عنوان شده بود، دانستند و مدعى شدند كه بدون تأمين و آزادى زن و تساوى حقوق او را با مرد سخن از آزادى زن و عدم تساوى حقوق او با مرد است و با تأمين اين جهت، مشكلات خانوادگى يكجا حل مىشود.
حقوق بشر از ديدگاه غرب درباره خانواده، به طور كلى درباره حقوق زن بر مبناى آزادىهايى استوار شده است كه به هيچ وجه نمىتوان گفت آن آزادىها بر مبناى امور طبيعى و منطقى بنا شده است؛ زيرا اولاً، اگر آن آزادىها منطقى و طبيعى بود، نمىبايست نظام خانوادگى جوامع غرب و حتى جوامعى از مشرق زمين و مسلمانان كه كوركورانه و از روى تقليد يا به وسيله جاهطلبىهاى حكومتهاى خودباختهشان به آن شكل درآمدهاند به چنين وضع اسفبارى مبتلا گردند و انواع ناراحتىهاى جسمانى روانى و سقط جنينها و بىهويتىها ايجاد گردد.
ثانيا، حقوق بشر از ديدگاه غرب كه نويسندگان مىبايست قدرى از علوم انسانى مطلع باشند، متأسفانه تفاوتى بين مساوات و عدالت را در نظام حقوقى خود رعايت نكردهاند. آنان به جاى اين كه عدالت را مطرح كنند و عدالت را مبناى حقوق قرار دهند مساوات را جايگزين كردهاند.
آن مساواتى كه آنان منظور كردهاند بانظر به وضع بيولوژى و فيزيولوژى و روانى بين دو صنف زن و مرد وجود ندارد. اگر فرهنگ غرب كه ريشه اساسى حقوق بشر غرب را تشكيل مىدهد، اين حقيقت را باور داشت كه قانون بايد بر مبناى واقعيت باشد و نه شهوترانىها و سودجويىها و لجاجتها و خودخواهىها، عدالت را در اين مورد مىپذيرفت نه مساوات بى اساس را و گرنه هيچ منطق قابل دفاعى نمىتواند او را از اين خلاف محسوس برهاند»
اين نهضت در عين اين كه يك سلسله بدبختىها را از زن گرفته، بدبختىها و بيچارگىهاى ديگرى براى او و براى جامعه بشريت به ارمغان آورد.
«زن غربى تا اوايل قرن بيستم از سادهترين و پيش پا افتادهترين حقوق محروم بوده است و تنها در اويل قرن بيست بود كه مردم مغرب زمين به فكر جبران مافات افتادند و چون اين نهضت دنباله نهضتهاى ديگر در زمينه «تساوى» و «آزادى» بود، همه معجزهها را از معنى اين دو كلمه خواستند، غافل از اين كه تساوى و آزادى مربوط است به رابطه بشرها با يكديگر از آن جهت كه بشرند و به قول طلاب، تساوى و آزادى حق انسان بما هو انسان است.
زن از آن جهت كه انسان است ، مانند هر انسان ديگر آزاد آفريده شده است و از حقوق مساوى بهرهمند است، ولى زن انسانى است كه با چگونگىهاى خاص و مرد انسانى است با چگونگىهاى ديگر؛ زن و مرد در انسانيت «برابرند، ولى دو گونه انسانند و بادو گونه خصلتها و دو گونه روان شناسى، و اين اختلاف ناشى از عوامل جغرافيايى و يا تاريخى نيست، بلكه طرح آن در متن آفرينش ريخته شده. طبيعت از اين دو گونگىها هدف داشته است و هر گونه عملى بر ضد طبيعت و فطرت عوارضى نامطلوبى به بار مىآورد»
اين بود تاريخچه مختصرى از نهضت حقوق بشر در اروپا. چنان كه مىدانيم همه موارد اعلاميههاى حقوق بشر كه براى اروپائيان تازگى دارد، چهارده قرن پيش در اسلام پيش بينى شده و بعضى از دانشمندان عرب و ايران آنها را با مقايسه به اين اعلاميهها در كتابهاى خود آوردهاند؛ البته اختلافاتى در بعضى قسمتها ميان آن چه در اين اعلاميه آمده با آن چه اسلام آورده وجود دارد و اين خود بحث دلكش و شيرينى است؛ از آن جمله است مسئله حقوق زن و مرد كه اسلام تساوى را مىپذيرد اما تشابه و وحدتِ يكنواخت را در زمينه حقوق زن و مرد نمىپذيرد
مجموعه فایل پاورپوینت داده کاوی
حجم:9044KB | بازدید :2610
علم داده کاوی عبارتست از استخراج اطلاعات ,دانش وکشف الگوهای پنهان از پایگاه داده های بسیار...
حجم:5698KB | بازدید :2773
در این بخش بر روی مدلهای لاجیت وپروبیت تاکید می شود .از آنجایی که این مدلها بسیار بهم مرتبط اند آنها را به عنوان مدلهی رگرسیون ترتیبی بیان می...
حجم:3094KB | بازدید :433
برنامه ریزی استراتژیک یک روش منطقی ودر عین حال ساده برای ایجاد یک ساختار تصمیمگیری مناسب درجهت دستیابی اهداف سازمانی است امروزه سازمانها ناگزیرند که به اندیشه های خود درباره تغییر ,تحول ,نوآفرینی ودگرگونی شکل دهند...
پاور پوینت سیاست وتوسعه کشاورزی
حجم:3053KB | بازدید :424
قسمتی از متن تاریخچه این گستره از علم را می توان تقریبا به دو دوره تقسیم نمود: 1- دوره رشد و نوسازی اقتصادی: این مقطع دهه های1940، 1950 و 1960 را شامل می شود. در این دوره، توسعه را عمدتا بر اساس رشد متوسط تولید سرانه تعریف می کردند. در این زمینه امور زیر مورد بررسی قرار...
حجم:1308KB | بازدید :2874
قسمتی از متن جستجو براي اطلاعات با ارزش در ميان حجم زيادي از داده ,استخراج اتوماتيک مدل از داده,فرآيند استخراج اطلاعات نهفته در حجم زيادي از داده داده کاوي يکي از مراحل KDD است KDD از تکنيکهايي نظير پيش پردازش ، تميز سازي، تبديل، داده کاوي و ... براي استخراج...
دانلود پاورپوینت الگوریتم ژنتیک
حجم:1005KB | بازدید :256
مفاهیم الگوریتم, زمینه بیولوژیکی ,زمینه تاریخی ,نمودار گردشی فرآیند, مکانیسم GA ,وهمچنین حل...
حجم:32KB | بازدید :2804
قسمتی ازمتن lData Mining عبارت است از اقتباس يا استخراج دانش از مجموعه ای از داده ها ، به بيان ديگر ، Data Mining فرايندی است که با استفاده از تکنيکهای هوشمند، دانش را از مجموعه ای از داده ها استخراج می کند. l lData Mining از ساخت مدل های تحليلی ، دسته بندی و پيش بينی اطلاعات و...