فایل ورد قابل ویرایش
. مقدمه
متروي كپنهاگ در دهه گذشته پيشرفت مهمي در زير ساخت حمل و نقل عمومي شهري دانمارك به وجود آورده است. مباحث مهم در سيستم حمل و نقل عمومي در پايتخت، توسعه سهم بازار در حمل و نقل عمومي بود كه باعث كاهش ترافيك و ارتقاء رشد شهري ميشود، مخصوصاٌ در جزيره Amager كه تنها راه اتصال به شهر سيستم اتوبوس بود.مركز توجه اين مقاله ارزيابي تأثيرات حمل و نقل متروي كپنهاگ بر روي رشد ترافيك القايي، انتخاب شيوه و مقصد است. تأثيرات ترافيکي در دو نقطه شهر اندازهگيري شد؛ يك منطقه به نام Frederiksberg و گذرگاهي بين جزاير Sjaelland و Aamger كه گذرگاه بندر ناميده ميشود.مجموعه كامل آناليز و نتيجه مطالعه تأثير مترو به صورت گزارشي از مؤسسهي پژوهش حمل و نقل دانمارك منتشر شد. به علاوه، نتايج اصلي در روزنامهي جغرافياي حمل و نقل منتشر شد.
2. مترو در كپنهاگ
پيش از اين، در سال 1961 طرحهايي براي ساخت يك قطار سريعالسير پيوند جزاير Sjaelland و Aamger وجود داشت. مسير يك خط مستقيم بين غرب Amager و شهر بود. در آن زمان غرب Amager كم جمعيت بود و طرح ساختن 40000 مسكن جديد براي كم كردن فشار در رشد سريع مركز شهر پيشنهاد شد.درسال 1992، مجلس دانمارك مجوز كار ساخت يك راهآهن جديد در كپنهاگ را تصويب كرد. بدين گونه كه دولت اصلاح حمل و نقل عمومي و كاهش تراكم جاده در پايتخت دانمارك را تأييد كرد. از سه پيشنهاد، شيوههاي حمل و نقل عمومي، مترو، قطار سبك شهري و ترامواي، به عنوان اولين گزينهها انتخاب شدند. ساخت مترو در سال 1994 شروع شد، و اولين فاز در 19 اكتبر2002 گشوده شد. هزينه ساخت فاز يك مترو به 6/7DKK بيليون (تقريباً 900 ميليون يورو) رسيد. شكل 1 مسير مترو را نشان ميدهد. يازده كيلومتر مسير، شامل دو خط مترو كه جزيره Amager در جنوب را با پايانه شهري در جزيره sjaelland متصل ميسازد. خط مترو M1 تا شهر جديد Qrestad در غرب Amager ادامه پيدا ميكند. در صورتي كه خط مترو M2 به Lergravsparken در شرق Amager ادامه پيدا ميكند. دو خط در Amager در جهت گذرگاه بندر، قبل از پل Kinppelsbro كه خط به زير زمين ميرود به هم ميرسند.مسير خط متروي M1 در غربAmager تا حد زيادي مشابه طرح1961 است. شهر جديد Qrestad در طي 20 سال آينده به يك منطقه 310 هكتاري گسترش خواهد يافت، كه زمينه ايجاد 60000 شغل، 20000 مكان آموزشي و 20000 مسكن را فراهم مي كند. بعضي از شركت هاي بزرگ، دفاتر جديد در Qrestad ساختند: انرژي كپنهاگ، Telia، Keops و Ferring . در سال 2005 مؤسسه راديويي دانمارك تمام فعاليتهايش را به يك مركز جديد تلويزيوني در Qrestad انتقال داد. دانشگاه كپنهاگ در منطقه وسعت داده شد و ساخت يك دانشگاه IT پايان يافت.فاز 2 مترو در دو قسمت گشوده شد: فاز 2a، در ماه مي(May) 2003 بين Nqrrport و Frederisberg گشوده شد. هر دو خط مترو مسيرشان در اين فاز از Nqrrepot به Vonlqse گشوده شد. در صورتي كه، فاز 2b در اكتبر 2003 بين Frederiksberg و Vonlqse ادامه پيدا كرد و به وسيله فاز دو كامل شد.سيستم مترو يك طول كلي 16 كيلومتري دارد كه شامل 17 ايستگاه است كه هشت ايستگاه آن زير زمين هستند.فاز 3 شامل آخرين پروژهي متروي كپنهاگ است که خط M2 از ايستگاه Lergravsparken تا فرودگاه بينالمللي كپنهاگ در Kastrup ادامه خواهد يافت. بهرهبرداري از اين فاز در پاييز 2007 آغاز خواهد شد. سيستم مترو يك شبكه 22 كيلومتري است كه 11كيلومتر آن در زير زمين خواهد بود.همچنين، برنامه ترافيك سال 2003 شامل يك طرح پيشنهادي براي فاز 4 مترو در مركز شهر با هزينه ساخت به مبلغ 15 بيليون DDK )تقريباً 5/2 بيليون يورو) است. مناطق نزديك را به مركز شهر وصل ميكند. حلقه شهر فرصتهاي خوبي براي تبادل در متروي اصلي و ايستگاههاي قطار سريع السير فراهم خواهد كرد. مسيرهاي مختلف پيشنهاد شدند. فاز 4 تا اوايل سال 2015 ساخته نخواهد شد.مترو كپنهاك كاملاً خودكار است و به يك مركز كامپيوتري در Qrestad متصل است. خطوط M1و M2 با سرعت رشد 4 دقيقه بين قطارها در اوج مصرف عمل مي کند. خارج از اوج مصرف، خطوط M1 و M2 با يك سرعت رشد 6 دقيقه اي عمل مي كند. سيستم عملياتي، يك سرعت رشد حداقل 85 ثانيهاي را بين قطارها ممكن مي داند. مترو در يك شبكه جامع عمل ميكند. همانطور كه شبكه مترو گسترده ميشد، تغييرات در سيستم اتوبوس پايتخت ايجاد شد که شامل احداث يك شبكه اتوبوس به اصطلاح خط A است. اتوبوسهاي خط A، اتوبوسهاي پركار شهر و بدون برنامه زماني هستند. آنها اغلب با شبكه مترو روبرو ميشوند و از اين رو به عنوان راه خروجي مترو سرويس ميدهند.دو گذرگاه بين Frederiksberg و منطقه آبخيز در مطالعه تأثير مترو مشخص شدند. گذرگاه Frederiksberg، براي كنترل شمارش ترافيك استفاده ميشد. در صورتي كه، منطقه آبخيز براي شناسايي عوامل آن در گزارشات استفاده ميشد. شكل 2 وضعيت جغرافيايي گذرگاه را نشان ميدهد, (خطهاي قرمز) در منطقه آبخيز (دايره آبي) كه خطوط تيره، مسير خطوط مترو M1و M2 نشان ميدهد.
نتيجهگيري
آناليز شمارش ترافيك posrcard data و panel data در پروژه براي مدت 1990 تا 2004 نشان ميدهد كه احداث مترو در اكتبر 2002 (فاز1) و 2003 (فازهاي 2a و 2b ) الگوهاي سفر را به طور چشمگيري در مركز تغيير داد. اين به هر دو بستگي دارد، تعداد عوامل و همچنين مقدار آنها. جالب است كه تغييرات رشد ترافيك و ترافيك القايي تقريباً در دو منطقه يكسان است و مقدار تغييرات هنجاري در دو منطقه متفاوت است. مثلاً هنگامي كه كاهش در ترافيك خودرو در منطقه متفاوت است. يا هنگامي كه كاهش در ترافيك خودرو تقريباً در Frederiksberg دو برابر بيشتر از گذرگاه بندر است، تغيير مسافران اتوبوس برعكس است. دليل اصلي تاْثيرات كلي است. از قبيل رشد كلي ترافيك در جمعيت جزيي است. در صورتي كه تأثيرات كوچك از قبيل تغيير مسافران اتوبوس به مترو، در نتيجه تراكم جمعيت است. دلايل ديگر ميزان سرويس موجود، ساختار سني و درآمدي جمعيت و اولين انشعاب هنجاري در منطقه است. پيش از سال 2007 شبكه مترو با گشوده شدن سومين فاز گسترده خواهد شد. مسير خط M2 مترو در جهت فرودگاه بينالملي Kastrup ادامه پيدا ميكند. در سال 2015 فاز 4 به اصطلاح مترو City Ring(حلقه شهري) گشوده خواهد شد.
مجموعه فایل پاورپوینت داده کاوی
حجم:9044KB | بازدید :2610
علم داده کاوی عبارتست از استخراج اطلاعات ,دانش وکشف الگوهای پنهان از پایگاه داده های بسیار...
حجم:5698KB | بازدید :2772
در این بخش بر روی مدلهای لاجیت وپروبیت تاکید می شود .از آنجایی که این مدلها بسیار بهم مرتبط اند آنها را به عنوان مدلهی رگرسیون ترتیبی بیان می...
حجم:3094KB | بازدید :433
برنامه ریزی استراتژیک یک روش منطقی ودر عین حال ساده برای ایجاد یک ساختار تصمیمگیری مناسب درجهت دستیابی اهداف سازمانی است امروزه سازمانها ناگزیرند که به اندیشه های خود درباره تغییر ,تحول ,نوآفرینی ودگرگونی شکل دهند...
پاور پوینت سیاست وتوسعه کشاورزی
حجم:3053KB | بازدید :424
قسمتی از متن تاریخچه این گستره از علم را می توان تقریبا به دو دوره تقسیم نمود: 1- دوره رشد و نوسازی اقتصادی: این مقطع دهه های1940، 1950 و 1960 را شامل می شود. در این دوره، توسعه را عمدتا بر اساس رشد متوسط تولید سرانه تعریف می کردند. در این زمینه امور زیر مورد بررسی قرار...
حجم:1308KB | بازدید :2874
قسمتی از متن جستجو براي اطلاعات با ارزش در ميان حجم زيادي از داده ,استخراج اتوماتيک مدل از داده,فرآيند استخراج اطلاعات نهفته در حجم زيادي از داده داده کاوي يکي از مراحل KDD است KDD از تکنيکهايي نظير پيش پردازش ، تميز سازي، تبديل، داده کاوي و ... براي استخراج...
دانلود پاورپوینت الگوریتم ژنتیک
حجم:1005KB | بازدید :256
مفاهیم الگوریتم, زمینه بیولوژیکی ,زمینه تاریخی ,نمودار گردشی فرآیند, مکانیسم GA ,وهمچنین حل...
حجم:32KB | بازدید :2804
قسمتی ازمتن lData Mining عبارت است از اقتباس يا استخراج دانش از مجموعه ای از داده ها ، به بيان ديگر ، Data Mining فرايندی است که با استفاده از تکنيکهای هوشمند، دانش را از مجموعه ای از داده ها استخراج می کند. l lData Mining از ساخت مدل های تحليلی ، دسته بندی و پيش بينی اطلاعات و...