منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
دانلود گزارش کارآموزی ایستگاه KV400 چغادک

دانلود گزارش کارآموزی ایستگاه KV400 چغادک

دانلود پاورپوینت  مدیریت خلاق

دانلود پاورپوینت مدیریت خلاق

آموزش كامل نصب يك روتر

آموزش كامل نصب يك روتر

پاورپوینت مديريت تعارض وتصميم گيري خلاق

پاورپوینت مديريت تعارض وتصميم گيري خلاق

شبکه عصبی مصنوعی

شبکه عصبی مصنوعی

دانلود پاورپوینت داده یابی

دانلود پاورپوینت داده یابی

دانلود پاورپوینت داده کاوی

دانلود پاورپوینت داده کاوی

پاورپوینت مدل لوجیت وپروبیت

پاورپوینت مدل لوجیت وپروبیت

گروه محصول -> مکانیک ، متالورژی و صنایع

طراحی کنترلر ژنتیک فازی برای سیستم تعلیق فعال خودرو



قیمت: ۳۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 11     کد محصول :2634      حجم فایل:170,9 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

دانلود مقاله طراحی کنترلر ژنتیک فازی برای سیستم تعلیق فعال خودرو با الگوی رانندگی سرعت متغیر

چکیده:

شبیه سازی راحتی سفر خودرو به طور معمول بر تحلیل حوزه ی فرکانس با فرض ثابت بودن سرعت خودرو استوار است. اما در شرایط واقعی رانندگی به دلیل تغییرات سرعت خودرو، فرکانس اغتشاشات وارده به بدن انسان تغییر می کند. در این مقاله بهینه سازی کنترلر فازی سیستم تعلیق فعال بر اساس ارتعاشات منتقل شده به بدن انسان با الگوی رانندگی سرعت متغیر با استفاده از الگوریتم ژنتیک ارائه شده است. در این مسئله بهینه یابی تابع هدف، شاخص راحتی سفر (R_I) است که بر اساس استاندارد ایزو1-2631 ارزیابی می شود. نتایج نشان می دهد که الگوی رانندگی بر بهینه یابی کنترلر فازی سیستم تعلیق فعال تاثیر دارد و لذا برای رسیدن به عملکرد بهتر سیستم تعلیق فعال باید از کنترلر فازی بهینه شده بازای ورودی جاده تحت الگوی رانندگی استفاده شود. این به معنای نیاز به کنترلر فازی تطبیقی سازگار با شرایط ورودی جاده و الگوی رانندگی می باشد.

 

کلمات کلیدی: سیستم تعلیق فعال خودرو، کنترلر فازی تطبیقی ، شاخص راحتی سفر خودرو، ایزو 1-2631، الگوریتم ژنتیک

 

1- مقدمه

 

سیستم تعلیق خودرو به دلیل اینکه بدنه خودرو بر آن سوار می شود و نیروهای وارده از طرف جاده را به بدنه منتقل می کند، تاثیر بسزایی در راحتی سفر و فرمانپذیری خودرو دارد[1]. در این رابطه سیستم های تعلیق فعال جهت بهبود همزمان راحتی سفر و فرمانپذیری خودرو مطرح شده اند[2]. در سیستم های تعلیق فعال، بسته به شرایط عملکردی نیروی مطلوب محاسبه و با استفاده از عملگرهایی جهت کاهش ارتعاشات خودرو اعمال می گردد.

اغلب روش های طراحی کنترلر سیستم تعلیق فعال بر پایه استراتژی های کنترل بهینه استوار هستند. در سیستم تعلیق فعال، بازای مقادیر شتاب جرم معلق، بار تایر و جابجایی تعلیق بهینه می شوند. علی رغم بهینه یابی آنها، پارامترهای کنترلر بازای تغییر وضعیت جاده لزوما بهینه باقی نخواهند ماند. بدین منظور، روش کنترل فازی به عنوان روش کنترل جایگزین در مقایسه با کنترل بهینه به وسیله محققان مورد توجه قرار گرفت. یک نکته مهم در طراحی کنترل فازی سیستم تعلیق فعال، تعیین قواعد کنترل و توابع عضویت می باشد تا سیستم عملکرد رضایت بخشی داشته باشد. قواعد کنترل وتوابع عضویت در ابتدا به وسیله دانش و تجربه طراح ایجاد می شوند لکن برای تنظیم نهایی آنها نیاز به فرآیند بهینه یابی می باشد[3]. بدین منظور می توان از الگوریتم ژنتیک برای بهینه کردن پارامترهای کنترلر فازی همچون متغیرهای ورودی، توابع عضویت و قواعد کنترلر فازی استفاده نمود [4]. کر یک روش الگوریتم ژنتیک برای طراحی کنترلرهای منطق فازی معرفی کرد[5,6]. در سالهای اخیر مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته است. در مقاله ی ارائه شده توسط منتظری و همکارانش [7] برای بهینه سازی کنترلر فازی سیستم تعلیق فعال از ورودی جاده سرعت ثابت استفاده شده است.

همانطور که اشاره گردید شبیه سازی راحتی سفر خودرو به طور معمول بر اساس تحلیل حوزه ی فرکانس با فرض ثابت بودن سرعت خودرو است. اما در شرایط واقعی ترافیک (رانندگی) سرعت خودرو متناوباً تغییر می کند. این تغییرات سرعت روی فرکانس اغتشاشات وارده از طرف جاده به بدن انسان و در نتیجه روی راحتی سفر خودرو تاثیرگذار است. منتظری و همکارانش [8] نشان داده اند که شرایط رانندگی مختلف روی شاخص راحتی سفر تاثیرگذار است. لکن تاکنون بهینه یابی کنترلر سیستم تعلیق فعال با الگوی رانندگی سرعت متغیر مورد مطالعه قرار نگرفته است.

در این مقاله، طراحی کنترلر ژنتیک فازی برای سیستم تعلیق فعال خودرو با الگوی رانندگی سرعت متغیر ارائه گردیده است. بدین منظور، ابتدا طراحی کنترلر فازی سیستم تعلیق فعال خودرو بر اساس مدل دو درجه آزادی توضیح داده شده است. آنگاه با تعریف شاخص راحتی سفر برای سرعت متغیر به عنوان تابع هدف، بهینه یابی کنترلر فازی توسط الگوریتم ژنتیک ارائه گردیده است. در پایان نتایج بهینه یابی برای دو وضعیت ترافیکی متراکم (congested) و بزرگراهی (highway) ارائه و تاثیر شرایط ترافیکی بر عملکرد سیستم تعلیق فعال مورد بح قرار گرفته است.

 

2- مدل ریاضی سیستم تعلیق فعال خودرو

ساده ترین مدلی که برای بررسی سیستم تعلیق مورد استفاده قرار می گیرد، مدل 4/1 خودرو با دو درجه آزادی است. در این مدل جرم خودرو و متعلقات آن به عنوان جرم معلق و جرم تایر و متعلقات آن به عنوان جرم غیر معلق در نظر گرفته می شود. سیستم تعلیق فعال را میتوان به صورت یک فنر و میراکننده خطی به همراه یک عملگر مابین این دو جرم مدل کرد. تایر را نیز می توان به صورت یک فنر و میراکننده خطی مدلسازی نمود. البته با توجه به خاصیت فیزیکی تایر معمولا از ضریب دمپینگ آن صرفه نظر می شود. شکل زیر این مدل را نشان می دهد.

 

 

محصولات مرتبط
دانلود ازمایش بویلر مارست

دانلود ازمایش بویلر مارست

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:21319
  فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  :     هدف از اين آزمايش ، بررسي تبديل حالت مايع به بخار  ( تغيير فاز )  و كاربرد معادله كلاپرون است .  اگر مايعي را در فشار ثابت  حرارت دهيم ، حجم آن به مقدار ناچيز و دماي آن به شدت تغيير مي كند و در دماي معيني   ( دماي جوش ) درجه حرارت ثابت مانده ولي تغييرات حجم شديد مي شود تا اينكه تمام مايع داخل ظرف تبديل به بخار گردد . سپس در اثر ادامه حرارت...
دانلود مقاله کوپلینگ ها

دانلود مقاله کوپلینگ ها

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:21270
فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  : کوپلینگ ها اجزایی از ماشین هستند که حرکت و توان را از انتهای یک محور دریافت و به محور دیگر منتقل می کنند. در کوپلینگ ها قطع ارتباط بین محور محرک و متحرک وجود ندارد. در یک دسته بندی کلی کوپلینگ ها به دو نوع صلب و انعطاف پذیر تقسیم بندی می شوند. 1- کوپلینگ های صلب (سخت) این نوع کوپلینگ ها جهت اتصال دو محور کاملا هم راستا در تجهیزاتی که در آن ها هم محوری دقیق دو محور ضروری و قابل...
دانلود جزوه ایمنی جرثقیل

دانلود جزوه ایمنی جرثقیل

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:21159
فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  :   پیشگفتار چرا ایمنی برای شما مهم است؟ پاسخ : به سه دلیل بزرگ 1.  حوادث باعث مرگ و نقص عضو می­شوند. 2.  حوادث باعث خسارت های مالی می­شوند. 3.  حوادث قابل پیشگیری هستند. هدف این کتابچه نشان دادن برخی موقعیت­های خطرناک که ممکن است در حین کار با جرثقیل پیش بیاید، خطرهای احتمالی، چگونگی پیشگیری از حوادث و روش­های ایمن کاری می­باشد. اگر...
دانلود گزارش كارآموزی كنترل كيفيت در بدنه سازي

دانلود گزارش كارآموزی كنترل كيفيت در بدنه سازي

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:21142
فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  :   پيشگفتار:   سيستم مميزي و ارزيابي محصول بايد به عنوان نماينده مشتري در شرکت قادر به اندازه گيري نوسانات و تغييرات سطح کيفي محصول و اعلام سريع آن به منظور اتخاذ تصميمات مناسب باشد. به منظور تعيين سطح کيفيت محصول و اندازه گيري آن از سيستم هاي هدف گذاري کيفي استفاده مي شود. در سيستم هاي هدف گذاري معمولا با توجه به چندين پارامتر از جمله اهميت محصول ، قيمت محصول ،...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

مجموعه فایل پاورپوینت داده کاوی

مجموعه فایل پاورپوینت داده کاوی

مجموعه فایل پاورپوینت داده کاوی

حجم:9044KB | بازدید :2610

علم داده کاوی عبارتست از استخراج اطلاعات ,دانش وکشف الگوهای پنهان از پایگاه داده های بسیار...

پاورپوینت مدل لوجیت وپروبیت

پاورپوینت مدل لوجیت وپروبیت

پاورپوینت مدل لوجیت وپروبیت

حجم:5698KB | بازدید :2773

در این بخش بر روی مدلهای لاجیت وپروبیت تاکید می شود .از آنجایی که این مدلها بسیار بهم مرتبط اند آنها را به عنوان مدلهی رگرسیون ترتیبی بیان می...

دانلود پاورپوینت مدیریت

دانلود پاورپوینت مدیریت

دانلود پاورپوینت مدیریت

حجم:3094KB | بازدید :433

برنامه ریزی استراتژیک  یک روش منطقی ودر عین حال ساده برای ایجاد یک ساختار تصمیمگیری مناسب درجهت  دستیابی اهداف  سازمانی است امروزه سازمانها ناگزیرند  که به اندیشه های خود درباره تغییر ,تحول ,نوآفرینی ودگرگونی شکل دهند...

پاور پوینت سیاست وتوسعه کشاورزی

پاور پوینت سیاست وتوسعه کشاورزی

پاور پوینت سیاست وتوسعه کشاورزی

حجم:3053KB | بازدید :424

قسمتی از متن  تاریخچه این گستره از علم را می توان تقریبا به دو دوره تقسیم نمود: 1- دوره رشد و نوسازی اقتصادی: این مقطع دهه های1940، 1950 و 1960 را شامل می شود. در این دوره، توسعه را عمدتا بر اساس رشد متوسط تولید سرانه تعریف می کردند. در این زمینه امور زیر مورد بررسی قرار...

دانلود پاورپوینت داده یابی

دانلود پاورپوینت داده یابی

دانلود پاورپوینت داده یابی

حجم:1308KB | بازدید :2874

قسمتی از متن جستجو براي اطلاعات با ارزش در ميان حجم زيادي از داده ,استخراج اتوماتيک مدل از داده,فرآيند استخراج اطلاعات نهفته در حجم زيادي از داده داده کاوي يکي از مراحل KDD است KDD از تکنيک‌هايي نظير پيش پردازش ،  تميز سازي،  تبديل، داده کاوي و ... براي استخراج...

شبکه عصبی مصنوعی

شبکه عصبی مصنوعی

شبکه عصبی مصنوعی

حجم:1065KB | بازدید :3068

...

دانلود پاورپوینت الگوریتم ژنتیک

دانلود پاورپوینت الگوریتم ژنتیک

دانلود پاورپوینت الگوریتم ژنتیک

حجم:1005KB | بازدید :256

مفاهیم الگوریتم,  زمینه بیولوژیکی  ,زمینه تاریخی ,نمودار گردشی فرآیند,  مکانیسم GA  ,وهمچنین حل...

دانلود پاورپوینت داده کاوی

دانلود پاورپوینت داده کاوی

دانلود پاورپوینت داده کاوی

حجم:32KB | بازدید :2804

قسمتی ازمتن   lData Mining عبارت است از اقتباس يا استخراج دانش از مجموعه ای از داده ها ، به بيان ديگر ، Data Mining فرايندی است که با استفاده از تکنيکهای هوشمند، دانش را از مجموعه ای از داده ها استخراج می کند. l lData Mining از ساخت مدل های تحليلی ، دسته بندی و پيش بينی اطلاعات و...